Plein Publique

Met een ROAS van bijna 13 meer dan 2 mln euro omzet uit Social & Google Ads

Met een complete online marketing strategie bereikten we de doelgroep in alle fases van de customer journey.

Scroll naar beneden

Marketing aanpak

Paid Advertising

Platforms

Meta, TiKTok, Pinterest & Google

Tijdlijn

Since 2020

Opdrachtgever

Website

Over deze case

PLEIN PUBLIQUE, het merk dat sinds 2016 de mode een Frans tintje geeft. Oprichtster Nicole pikte de naam op in een Antwerpse kroeg (niet verder vertellen). Bij Plein Publique draait alles om mode die tijdloos is, denk aan die heerlijke Bretonse streepjes en comfy T-shirts. Ze maken kleding voor elke vrouw, gemaakt met liefde en oog voor onze planeet. Hun geheim? Merinowol, superzacht en mega-duurzaam. Nicole en haar team zijn gek op Slow Fashion; mode die niet alleen mooi is, maar het ook goed doet. Nicole's tip? Wees creatief met je kleding. Draag dat T-shirt eens andersom. Mode met PLEIN PUBLIQUE is fun, duurzaam en oh zo chic.

Wat hebben we gedaan?

Met Nicole aan het roer had Plein Publique samen met het team al een stevige basis gelegd door te werken met seizoensgebonden collecties. Onze taak was het tot leven brengen van deze nieuwe collecties door de uitvoering van marketingstrategieën. In de beginfase lag onze focus op het draaien van advertenties op sociale media en Google, gericht op de nieuwste collecties.

Vanaf begin 2022 hebben we echter een stap verder gezet door meer structuur in onze aanpak te brengen. We hebben een volledige marketingfunnel geïmplementeerd, waarbij we naast de seizoensgebonden collecties ook evergreen campagnes draaien. Deze doorlopende campagnes zorgen voor een constante stroom van nieuwe klanten en omzet. We hebben hier diverse advertentievormen zoals (dynamische) carrousels en collecties voor ingezet.

Onze strategie omvat het gebruik van vrijwel alle beschikbare advertentietypes voor Plein Publique. Hierdoor kunnen we onze doelgroep continu verrassen met nieuwe en verfrissende advertenties. Zo zorgen we ervoor dat Plein Publique altijd in de schijnwerpers staat en bouwen we verder op de solide fundering die Nicole en haar team hebben gelegd. Het doel? Inzetten op sustainable groei en zoveel mogelijk klanten blij maken met de mooie items van Plein Publique.

Wat waren de resultaten?

Sinds de nieuwe structuur is ingevoerd, hebben we echt iets bijzonders neergezet: samen met het Plein Publique team en diverse advertentiekanalen hebben we een indrukwekkende omzet van meer €2 miljoen gerealiseerd. Een resultaat om trots op te zijn! En we zijn nog lang niet klaar. We blijven ons vol enthousiasme inzetten om Nicole en haar geweldige team te ondersteunen bij hun toekomstige plannen en verdere groei.

Resultaten (cumulatief) vanaf begin 2022

Omzet gegenereerd: > €2.00.000

ROAS: 12,85